Körde ju tävling i helgen och ska såklart berätta för er hur det gick, jag vet att ni snart inte kan hålla er längre!


Sov hos några kompisar istället för i buss. Men jag sov inte mycket den natten, 2 timmar blev det. Hade sån sjuk magkatar pga all stress. Gick och la mig halv 10, låg och vände och vred mig, försökte hitta någon ställning som vad ok. Men lite efter 12 stog jag inte ut, gick upp och tryckte fingrarna i halsen och ja.. men det funkade inte. Så så stoppade jag i mig en Ipren (äter aldrig verktabletter) gick runt till klockan va halv 2 kanske, inget hände. Då tog jag en tablett TILL! En voltaren som jag fått utskriven av läkare. Efter en timme dämpade det sig lite och jag gick och la mig igen, sa åt pappa att han fick sitta och klappa mig på ryggen. Vid 3 tiden kände jag hur den skärande kännslan dövdes (??) och somnadenog efter de.

Sen upp vid 5 tiden efter som att vi hade några mil att åka till banan.



Träningen: Det hade regnat hela natten på banan så det var sjuukt jockigt och haalt!

Kvalet: Kom inte iväg klokt i starten, sjukt bra föste och förlite gas. Var 27a av 40 hela heatet tills 3e sista varvet kanske. Fick det lite jobbigt vid några riktigi djupa spår där det var en kille som krashat, släpte om några stycken men kom i mål 28. Hade jag hållt min 27e plats hade det blivit b-final men nej.

Finalen: Efter som att det var så bra fäste i starten och det knappt orkade starta på 2an i kvalet. velade jag in i sista sekund om jag skulle ta 1an eller 2an, ändrade mig till 2an. Vilket va ett riktigt dåligt beslut. När grinden föll var det jag som stog där med stendöd hoj. Lustigt nog kom  killen brevid mig inte heller iväg, vi fick i gång hojarna samtidigt och körde iväg exakt samtidigt, och då var det race in i star kurvan.

Jag gjorde då ett holeshot!! ;) Killen i flaggposten i startkurvan hejjade som fan när vi kom farandes.

När vi passerade varvningen första gången va jag 21a. Körde, om jag får säga det själv, riktigt bra, ett helt annat tempo och inställning på något vis. När jag total-bomma starten lixom.
På 4e varvet hade jag tagit mig upp till 14e platts och gick i mål på 12e. Riktigt kul. Kanske ska bomma varje start för att få den där exte energikicken, få sdrenalinet och vinnarskallen att pumpa ännu mer!!

Fick beröm för körningen efter mer än från pappa, det hade synits skillnad från när jag kör annars. Synd egentligen, får leta fram de, nu i framtiden! :D

Bilderna är ifrån helgen

Kommentera

Publiceras ej