Hej bloggen!
 
Har som ni märkt inte skrivit så mycket på senaste. Vet inte varför, har egentligen haft massa händelser och tankar att skriva om. Men jag känner mig så tom på något sätt. Jag vet inte vad som är upp eller ner. Jag tränar och äter bra men hittar ingen energi. Känner bara dessa måsten. Har tock 3 prov denna vecka 2 av dem är stora prov så visst det bidrar ju en hel del till denna prestationsångest.
 
Tid är ju det enda vi har gått om. Den jag inte hinner idag kan jag ju bara ta i morgon, det kommer ju alltid att komma en mårgondag med ännu mera tid. Denna teori brister på vissa ställen. För alla och alltid någon gång kommer det inte att komma en morgon dag. MEN när det inte gör det. När man inte erbjuds en morgondag med mer tid, spelar det ju endå ingen roll om jag inte hinner med att hålla rent (ex.).
 
Detta har jag funderat på ett tag och då kommit fram till ovanstående, men VARFÖR jag känner sån press över allting har jag inte kommit på.
 

1 kommentarer

L

07 Nov 2012 20:32

Hannah, försök minska på dina måsten och sänk dina krav på dig själv. Det är lättare sagt än gjort, men försök.
Planera och strukturera, skriv upp vad du behöver göra på en dag och pricka av på listan. Glöm inte att tillåta dig att slappna av ibland, för stress påverkar oss negativt i stora mängder och bidrar istället till att vi springer alldeles för fort.
Du kan så mycket mer än du tror. Fortsätt kämpa!
<3

Kommentera

Publiceras ej